Akadálymentes változat
 
 
e-Papír


Elérhetősége:  https://epapir.gov.hu/

 

A szolgáltatáshoz regisztrált intézmények felé történő elektronikus, hitelesített levelezéshez, ügyindításhoz használható az e-Papír alkalmazás. A felületről csak abban az esetben lehet levelet küldeni, ha az intézmény csatlakozott az e-Papír szolgáltatáshoz, illetve a felhasználó rendelkezik Ügyfélkapuval.

 

Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adja meg a képernyőn kért adatokat. Például: Témacsoport, Ügytípus, Címzett, Levél tárgya, stb. Az Ügytípusok részletes tájékoztatóját az „Ügytípusok leírása” menüpontban találhatja meg. Előfordulhat, hogy egyes címzettek esetében - az alapértelmezett adatokon túl - még további adatokat kér be az alkalmazás (pl.: Helyrajzi szám, Adószám, stb.).

 

A levelet bármikor elmentheti. Munkáját később a Mentett piszkozatok menüből folytathatja. A levélhez lehetősége van dokumentumot is csatolni (max. 30 MB), amelyet az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthet.

 

Az alkalmazás lehetőséget ad egy küldés előtti ellenőrzésre, ahol megnézheti, hogy nem írta-e el valamelyik adatot, valamint, hogy jó dokumentumo(ka)t csatolt-e az űrlaphoz. Szükség esetén a Vissza a Levél szerkesztéséhez gombra kattintva módosíthatja az űrlap adatait és / vagy a csatolt dokumentumo(ka)t. Amennyiben mindent rendben talált, válassza a Küldés gombot.

 

A sikeres feladásról egy Feladási igazolást kap személyes Ügyfélkapujának Értesítési tárhelyére. A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. Azokat a dokumentumokat, amelyeket hosszabb ideig szeretne megőrizni, átmozgathatja a Tartóstárba.

Kérjük, a feladást követően figyelje a személyes Ügyfélkapujának Értesítési tárhelyét, mert a címzett intézmény a válaszát minden esetben oda fogja elküldeni.

Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény értelmében - bizonyos közigazgatási ügytípushoz tartozó szolgáltatások igénybevétele esetén - illetéket kell fizetni.

A közigazgatási hatósági eljárási illetéket - az eljárás megindítását megelőzően - az alábbi módon lehet teljesíteni:

 

  • elektronikus fizetési és elszámolási rendszeren keresztül (EFER);
  • vagy az eljárást kezdeményező iraton illetékbélyeggel;
  • vagy banki átutalással.

Az adóhatóság előtt indult eljárások kapcsán az elsőfokú adóhatóságnál és vámhatóságnál indított eljárás illetékét, valamint a jogorvoslati eljárás illetékét, az illetékes adóhatóság illetékbevételi számlája javára kell megfizetni.

A nem adóhatóság előtt indult eljárásokra vonatkozó illetékfizetési kötelezettség teljesítését a 44/2004. (XII. 20.) PM rendelet szabályozza. A rendelet értelmében a járási hivatalnál kezdeményezett eljárások esetében az eljárási illetékfizetési kötelezettség teljesítése készpénz-átutalási megbízással, illetve bankkártya útján történhet.

Az elektronikus fizetések és elszámolások részleteit a 451/2016. Kormányrendelet szabályozza mind az EFER-hez csatlakozott, mind az EFER-hez nem csatlakozott szervezetekre vonatkozóan.

Az illetékbefizetések elektronikus teljesítésére a fenti hatályos jogszabályok valamennyi közigazgatási hatósági eljárás vonatkozásában lehetőséget biztosítanak.

 

Az elektronikus ügyintézést biztosító szervek által kötelezően elfogadott elektronikus dokumentumformátumok:

 

A dokumentum jellegeFájlkiterjesztés
Formázás nélküli szöveg .txt
Szöveges dokumentum (formázással), beágyazott képpel vagy más információval .pdf
Szöveges dokumentum (formázással), beágyazott képpel vagy más információval .docx, .doc
Szöveges dokumentum (formázással), beágyazott képpel vagy más információval .odt
Táblázat .xlsx, .xls
Táblázat .ods
Tömörítetlen kép .tif, .tiff
Tömörített kép .jpg, .jpeg
Ábra .png
Videó .mp4, .m4a
Videó .mpeg, .mpg
Hang .mp3
Hang .wav
Elektronikusan aláírt szöveges dokumentum .asice, .ES3, .dosszie


Vissza